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Inscrições Abertas para o Mestrado em Literacia dos Media e Cidadania Digital na Universidade Lusófona

Objetivos do Mestrado

O Mestrado em Literacia dos Media e Cidadania Digital na Universidade Lusófona assegura profissionais especialistas para pensar o acesso e a qualidade de uso da Internet, já vista hoje como um direito humano. Além disso, o mestrado visa capacitar profissionais para melhorar a interação digital e combater a desinformação online, promovendo uma cidadania digital responsável.

Prazos de Candidatura

As inscrições para este programa inovador estão abertas. Os candidatos devem consultar a página de admissões da universidade para obter informações sobre prazos e fases de candidatura.

Perspectivas de Carreira

Mais de 50% dos estudantes da primeira edição deste curso conseguiram ficar empregados por via do curso. 

Tipo de empregadores: Indústrias criativas; Provedores de conteúdo na Web; Empresas de media; Empresas jornalísticas; Empresas de software liberando Web rastreadores e navegadores; ONGs; Serviços públicos (como municípios, entidades governamentais e organizações); Empresas ligadas aos media; Organizações políticas; Instituições de ensino obrigatório; Universidades; Redações de meios de comunicação social; Escolas; Instituições de ensino superior.

Para mais detalhes, visite a página oficial do programa

 

In English

Applications Open for the Master’s in Media Literacy and Digital Citizenship at Lusófona University

Master’s Objectives

The Master’s Degree in Media Literacy and Digital Citizenship at Universidade Lusófona provides specialist professionals with the opportunity to think about access to and quality of Internet use, which is already seen today as a human right. Furthermore, the master’s degree aims to train professionals to improve digital interaction and combat online misinformation, promoting responsible digital citizenship.

Application Deadlines

Registration for this innovative program is now open. Applicants should consult the university’s admissions page for information on application deadlines and stages.

Career Perspectives

More than 50% of students in the first edition of this course became employed after completing the course.

Types of employers: Creative industries; Web content providers; media companies; journalistic companies; software companies releasing Web trackers and browsers; NGOs; public services (such as municipalities, government entities and organisations); companies linked to the media; political organisations; compulsory education institutions; universities; social media editorial staff; schools; higher education institutions.

For further details, visit the program’s official page.